// Planinsko društvo Vrhnika

21.09.2007
Poročilo iz Tabora - Dovje 2007

1. DAN:

V sredo, 1. avgusta, so se pred osnovno šolo na Vrhniki zbrali mladi nadebudni planinci, ki so nestrpno čakali kdaj se bodo lahko predali uživanju v slovenskih gorah. Pot jih je najprej vodila ven iz sive Ljubljanske kotline, proti Jesenicam in naprej do majhne vasice Dovje, ki leži nasproti Mojstrane. Tabor je bil postavljen malo nad vasjo s prekrasnim razgledom na vas Mojstrana, ter začetek dolin Vrata in Kot. Nad dolinama pa se v vsej svoji lepoti bohoti Triglav z okoliškimi vrhovi. V taboru je planince pričakal vodja letošnjega 43. planinskega tabora, Primož Lašič in jim podal nekaj osnovnih pravil tabora. Potem so se otroci porazdelili po šotorih in z zanimanjem spoznavali okolico tabornega prostora. Okoli 13.00 je bil čas za prvo kosilo, ki ga je letos  pripravila nova kuharica ga. Marija iz Jesenic. Po okusnem kosilu smo se odpravili na prvi kratek izlet v dolino Vrat, natančneje k slapu Peričnik. Obilica vode in sončen dan sta nam omogočila, da smo ga videli v vsem svojem sijaju. Po vrnitvi v tabor nas je že čakala topla večerja, še prej pa so vodniki dali navodila za naslednji dan ter obnovili pravila obnašanja v gorah.

2. DAN:

Prebudili smo se v sončno, pričakovanja polno jutro in se po zajtrku razdelili v tri skupine. Prvi dve skupini sta odšli na Dovško babo, najmlajša skupina pa je odšla do planine Dovška rož`ca. Pot do cilja je bila dokaj strma, a prijetna zaradi sence gozda in čudovitih pašnikov, kjer so nas pozdravljale glasne krave. Na vrhu se nam je razprl čudovit pogled na okoliške vrhove (Triglav, Cmir, Stenar, severna Triglavska stena, Golica ...) in tudi na sosednjo Avstrijo. V koči na planini pa so si nekateri privoščili osvežujoče domače kislo mleko. Sestopili smo po drugi poti, ki nas je pripeljala ravno nad naš tabor, kjer nas je že čakalo kosilo. Popoldne so se otroci zabavali ob raznih igrah in že nestrpno čakali naslednji dan.

3. DAN:

V petek smo se zbudili v nič kaj obetavno deževno jutro. Zaradi slabega vremena smo ostali v taboru in se tudi spočili od včerajšnjega izleta. Otroci so se zabavali ob igrah, vodniki pa so že razmišljali o naslednjih turah.

4. DAN:

Sobotno jutro je bilo rahlo ovito v meglico, a nad njo se nam je že smejalo toplo sonce. Pred odhodom sta nam srečno pot zaželela še vrhniški župan g. Marjan Rihar in predsednik planinskega društva Vrhnika g. Roman Novak. Ob 7.00 smo se z avtomobili odpravili proti vasici Belca, ki je bila naše izhodišče za naslednji vrh - Kepo. Skozi gozd smo se počasi v gosjem redu vzpenjali proti vrhu in med potjo naleteli na bivak, kjer smo si malo oddahnili. Na vrhu pa se nam je tudi tokrat odprl prelep pogled na okolico. Zelo dobro sta se videli Baško in Vrbsko jezero v Avstriji, na drugi strani pa naš Triglav s svojim, zdaj že zelo majhnim ledenikom. Po uri postanka smo se odpravili nazaj v dolino in komaj čakali, da se pripeljemo v tabor in se okrepčamo z odličnim kosilom. Mlajša skupina se je podala na Blaščevo skalco. Tako smo imeli prekrasen izlet, bolj turistične narave. Bilo je veliko poležavanja na vrhu, ob enem pa smo opazovali katere vse vrhove (Cmir, Stenar, Triglav Črna gora…) vidimo iz te  čudovite razgledne točke. Otroci so popoldne izkoristili lepo vreme in pripravljali drva za taborni ogenj, ki nas je kasneje grel v mrzlih večernih urah.

5. DAN:

V nedeljo ni bilo bujenja, zato smo lahko poležavali do poznih dopoldanskih ur. Po zajtrku je sledil pravi turnir v badmintonu, ki se je zavlekel prav do kosila. Popoldne so nekatere otroke obiskali starši in si skupaj ogledovali taborni prostor in okolico. Ob 16.30 pa so se začele tradicionalne taborne olimpijske igre, ki so prinesle nekaj tekmovalnosti v tabor. Po večerji so sledili napotki za naslednji dan in ob 22.00 je bil čas za spanje.

6. DAN:

Ponedeljkovo jutro je bilo brez oblačka, kar je bila še dodatna vzpodbuda za naslednjo turo. Prva skupina je že ob 6.00 zapustila tabor in se odpravila proti Stenarju, druga skupina je svojo pot proti Vrtaškem vrhu začela ob 7.00 in najmlajši so startali ob 8.00 in krenili proti Aljaževemu domu v Vratih. Najstarejši, ki so vajeni hitrega tempa so kmalu prišli na vrh in od tam opazovali kozoroge, ki so se pasli v skalah. V drugi skupini so bili navdušeni nad razgledom, ter malo jezni na krave, ker so pokakale celoten vrh planine. Najmlajši pa so ob lahkotni poti spoznavali floro in favno naših gora, ter si ogledali majhne jame, ki jih je izdolbel ledenik. Pred vrnitvijo v tabor so se otroci z vodniki ustavili še v trgovini in si obnovili nujne zaloge sladkarij. Po kosilu je večina otrok počivala, le redke izjeme so se še vedno urile v badmintonu. Zvečer po večerji so sledili še napotki za naslednji dan in ob 22.00 spanje.

7.  DAN:

Tokrat smo se zbudili v oblačno jutro, kar pa nas ni prepričalo, da bi ostali v taboru. Okoli desete ure zjutraj smo se posedli v avtomobile in krenili proti Bledu. Ob našem prihodu v Zako se je že zjasnilo in preživeli smo čudovit dan ob vodi. Otroci so bili kar malo presenečeni, saj so pričakovali, da bomo v taboru samo hodili ne pa tudi plavali. Malo starejši fantje so skakali iz majhnega pomolčka in nagajali puncam, ostali otroci pa so čofotali v bolj nizki vodi pod budnim očesom vodnikov. Okoli četrte ure popoldne smo se počasi odpravili proti taboru, ker nas je že čakalo kosilo in ker se je že začelo oblačiti. Kmalu po kosilu so nas obiskali pravljičarji iz doline z g. Bukovnikom na čelu. Zaradi dežja smo se vsi lepo posedli pod šotorom in prisluhnili zgodbam iz planin.

8. DAN:

Sredino jutro je bilo oblačno, a ni deževalo, zato smo se z avtomobili odpravili proti vasici Gozd Martuljek odkoder smo krenili proti Martuljškim slapovom. V veliki skupini smo se počasi bližali slapovom. Pot nas je vodila mimo oglarskih kop in po ozki soteski, kjer nas je spremljalo žuborenje vode in šumenje prvega slapu. Do naslednjega je bilo še 45 minut hoje po gozdu. Na cilju se nam je razprl prelep pogled na drugi slap. Ob slapu smo postali in posneli nekaj fotografij potem pa se kar hitro začeli vračati, zaradi strahu pred dežjem. Med potjo smo se ustavili pri brunarici pri Ingotu na Rajskih livadah, ter pomalicali, potem pa kaj hitro krenili naprej saj so nas že začele preganjati dežne kaplje. Po kosilu je dež do večera ponehal, tako da so lahko otroci nabrali nekaj drv za naslednji dan.

9. DAN:

Četrtek je bil predzadnji dan tabora in krstni dan, zato so ga otroci nestrpno pričakovali. Zaradi slabega vremena smo lahko dolgo spali in nabirali moči za zvečer. Večina otrok se je še zadnji dan zabavala z raznimi družabnimi igrami, nekateri pa so že kar nekako zaskrbljeno premišljevali kdo bo letošnji krščenec in kdo boter. Bližje kot je bil večer večjo napetost je bilo čutiti v taboru. Po večerji pa se je krst končno le začel. Po letu premora so nas obiskali že stari znanci župnik Fosil, ki nas je blagoslovil z žegnano vodo, sledila pa sta mu pomočnika mežnar Češark in rabelj Krokar s svojimi norčijami. Na začetku so izročili zahvalo naši kuharici g. Mariji, potem pa so se lotili krščencev. Prvi je bil Veno Mramor, krščen Polh. Sledila mu je Neža Pečan, s krstnim imenom Kopa. Tretji je bil Urban Skubic krščen Kurjač in zadnja, ter tudi najstarejša Špela Majer, krščena Velesa. Po krstu smo še dolgo kramljali, peli in se greli ob ognju. Najbolj utrujeni so še premogli toliko moči da so odšli v svoje šotore, ostali pa so še bedeli in prežali na potencialne tarče mazanja z zobno pasto.

10. DAN:

Mrzlo petkovo jutro je bilo namenjeno pospravljanju in pakiranju. Takoj po zajtrku so vsi prebivalci tabora začeli čistiti in prazniti šotore. Pokazalo se je ravno dovolj sonca in pihal je tako močan veter, da smo lahko posušili večino šotorov. Kmalu po kosilu je bil sklican še zadnji zbor in vodja Primož je povedal nekaj dobrih in slabih utrinkov tabora, ter vsem zaželel da se prihodnje leto zopet srečamo na 44. planinskem taboru.

Slike iz tabora!

Untitled Document

Sestanek za planinske pohode ...
Barjani na Šentviški planoti
Vitranc Cipernik
Gluhi strežejo v planinskih ...
Star maln - Lintvern
Sončki na Zadeli in Ojstrem ...