Untitled Document

- Sončki
  - Barjani

Galerija slik

Planinski izleti so namenjeni članom društva ...

31.03.2018
Vandrovke praznovale 10 letnico

Drage Vandrovke in Vandrovčki,

prav lep prisrčen pozdrav. Pozdrav velja tudi Elici Brelih, predsednici DU Vrhnika, vodniku Milanu Jermanu, Dragici Pelan in Mileni Svenšek. V veliko veselje mi je, da smo se danes zbrali v takem številu, da bomo praznovali 10  letnico naše pohodne skupine Vandrovke.

Kako se je vse skupaj začelo? Z Mileno Svenškovo sva bili najprej v pohodni skupini Zimzeleni in tudi kar nekaj z njimi prehodili. Toda  pohodi so bili kar zahtevni za naju in začeli sva razmišljati o skupini, ki bi imela krajše in lažje poti. Milena je to željo posredovala  na  Društvu in ker je bila pobuda dobra, je nastala  nova lažja pohodna skupina za pohode po Vrhniki in njeni okolici. Dali smo ji ime: «VANDROVKE«.

Namen te skupine je: »Za zdravo življenje, dobro počutje in druženje«. Sestajati smo se začele enkrat tedensko ob torkih in to še danes drži.

V  mojem dnevniku in albumu piše takole:  »11. 3. 2008 smo začeli z novo pohodno skupino. Ta skupina bo imela pohode v okolici Vrhnike. To bodo lahki 2 - 3 urni pohodi in bodo vsak torek«. Prvi torek smo se podale na Štampetov most. Vreme je bilo deževno, ampak ravno ta čas, ko smo hodile, ni padal dež. Vodila je Vika Končan«. Udeleženih je bilo 7 pohodnic.

Ne glede na vremenske razmere smo se pridno udeleževale pohodov. Na Eličin predlog  pa smo se z avtobusom odpeljali na prvi pohod izven Vrhnike, 22. 9. 2009. »Ti izleti so nagradni, ker tako vztrajno hodite vsak torek,« je dejala Elica. Prva pot nas je vodila na Pokljuko in zadovoljstvo je bilo veliko. Od takrat naprej redno enkrat mesečno hodimo po izbranih poteh po  Slovenji, če le vreme dopušča. Poti pa so prilagojene našim zmogljivostim. V vseh 10 letih smo imele 48 pohodov po naši lepi Sloveniji. Pohodi so skrbno načrtovani po Primorski, Gorenjski, Dolenjski, Zasavju, Istri in povsod je lepo bilo. V začetku leta 2012 smo  prvič sedli za mizo in naredili načrt daljših pohodov za leto 2012.

Moje fotografiranje se je začelo s tretjim pohodom, 25. 3. 2008. Nastalo je mnogo fotografij, moji albumi in računalnik se polnijo in me spominjajo na lepe dni. Ta pohodna skupina in vodniki so nam dali veliko zanimivih izletov, za katere se lepo zahvaljujem v imenu skupine. Verjetno ne bi nikoli videli toliko lepega, kot smo v teh desetih letih. Če omenim samo nekaj krajev: Zajamniki, Otlico z otliškim oknom, Blejski vintgar, Po Jurčičevi poti, Vremščica, Menina planina, Kosovelova pot, Šija - Kofce, Mrzlica, Čelkov vrh, poti ob morju, Po poti Alme Karlin, pa še in še bi lahko naštevala.

Na seznamu je zapisanih 43 pohodnic in 3 pohodniki, število udeleženih se giblje od 16 do 30. Ko  gremo na mesečni pohod, pa nekje do 40. Nekaj pohodnic je prenehalo s pohodi, nekaj je prišlo na novo, nekaj nas je stalnih. Smo vse članice DU Vrhnika in od letos tudi članice Planinskega društva Vrhnika. Najstarejša članica je Nada Mole in nam je vsem za vzor. Sledi ji Vika Končan, Zalka Garafolj itd. Seveda, moram omeniti tudi moške pohodnike. Andrej in Marko nam delata družbo, sta zelo prijetna in družabna, naš Milan jima pomaga. Milan in Elica sta odlična vodnika, ki poznata vse poti in stezice. Veliko rožic in rastlinja smo spoznali. Hvala, Milan in Elica! Tudi Jože Brelih je nekajkrat šel z nami. Žal, nas je pa zapustil Miha, ki ga je kruta bolezen iztrgala  iz naših vrst v avgustu 2016.

Tudi med poletnimi počitnicami korak ne zastane. Zberemo se ob 7.00  zjutraj, ko je še hladno in hodimo  po krajših poteh do 9.00. Največkrat vodita Nada in Minka. Po končanih pohodih pa se naše druženje že 10 let nadaljuje ob dobri kavici ali čaju. Če smo na Vrhniki, se najraje okrepčamo v gostilni Kranjc, kjer nam Franci  nudi gostoljubje. Kar nekaj kavic smo spili v desetih letih, koliko, pa izračunajte sami. Tudi na rojstne dneve pohodnic se spomnimo.

Vse o naših pohodih, doživetjih in o lepi naravi  zapišemo in pošiljamo prispevke in fotografije na spletno stran za starejše, na »mojaobcina.si« in v »Naš časopis«. Povsod je  odziv  dober. Jaz objavljam tudi na facebook-u in vsi uporabniki, moji prijatelji FB, nas hvalijo, kako smo vztrajne in želijo nam še veliko dobrih pohodov.

Še nekaj besed bi namenila našim vodnikom in vodnicam Vandrovk. V začetku naših pohodov so se ob torkih izmenjavale pri vodenju skupine Vika, Zalka, Elica in Dragica. Sedaj vodijo po okolici Vrhnike: Ana, Anka, Andrej, Milena, Minka, Vesna, Milevka, Fani, Danica in Majda. Ko pa smo začeli s pohodi po Sloveniji, je največkrat vodila Elica, nekaj pohodov tudi Zalka in Vika. Sedaj pa že kar nekaj časa vodi mesečne izlete Milan Jerman. Vsi imajo veliko znanja in razgledanosti. Spoznali smo veliko novega, spoznali  veliko novih poti, prijaznih planinskih koč in še bi lahko naštevala, saj je narava zelo bogata in je kaj videti.

Lepo je to, da naše tretje življenjsko obdobje popestrimo z našimi pohodnimi torki, s pestro naravo in druženjem. Seveda je  varnost  pohodnic na prvem mestu. Do sedaj so se vse naše poti kar varno iztekle in naj bo tudi v bodoče tako. Le enkrat smo imeli  srečanje z nevihto. Ko smo se vračale z Mrzlice, nas je presenetila nevihta. Ko smo prišli do avtobusa, je dež že ponehal, me pa smo bile mokre ko miške. Najprej smo malo presenečeno gledali, nato pa se je vse sprevrglo v dobro voljo.

Seveda ne bi vse  potekalo tako gladko, če ne bi naša Metka Grom tako vestno skrbela za naše finance in nas telefonsko obveščala o pohodih. To ji vzame kar nekaj časa in skrbi. Tudi za naše majice je poskrbela in od danes naprej jih bomo skrbno nosile in bo naš prepoznavni  znak. «Metka, hvala !!«

Upam, da sem vse obdelala v tem kratkem poročilu. Če sem koga izpustila, mi naj ne zameri. Še veliko bi lahko pisala….

Ob koncu vam želim prijetno praznovanje in dobro počutje. Franciju pa hvala za gostoljubje. Za v bodoče pa mnogo zdravja, še veliko dobrih pohodov, druženja in veselja v prelepi naši Sloveniji.

Hvala vsem, ki ste karkoli pripomogli in prispevali pri naši uspešni desetletnici. Srečno.

Zapisala in foto:  Fani  Šurca

Untitled Document

Sončki na Šavrinskem gričevju
S PD v Korita in Županji vrh...
Barjani na Kranjski rebri
Pitna voda iz zraka? Kje? Na ...
Zimzeleni na vetrovni Učki
Sončki na Vajnežu (Belšči...
Mladinski odsek vabi na pohod...
Zimzeleni na gori vulkanskega...